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Tax advisors are bound by a fee ordinance issued by the Federal Minister of Finance with the consent of the Bundesrat (§§ 64 and 72 of the Tax Consultancy Act (StBerG). Tax advisors bill their fees according to the Tax Advisor Remuneration Ordinance (StBVV).

Initial tax consultations are charged at a rate of € 180 plus VAT and lasts a maximum of 1 hour (e.g. international tax law, real estate purchase or sale, severance consultation, holding structures, choice of legal form, structuring consultation, inheritance and donation).

There is a special reduced rate of € 140 plus VAT for start-up consultations lasting a maximum of 50-minute (e.g. questionnaire for tax registration, start-up consultation, application for tax number, business registration, review of business plan and expert opinion).

We request advance payments for initial consultations by telephone or in person, and will send you an advance invoice for this purpose. If the appointment is cancelled, we charge a cancellation fee of 35% of the fee plus VAT for administrative expenses incurred. In the event of a short notice cancellation within 24 hours of the appointment, there will be no fee refund.

The StBVV is based on so called value fees for the vast majority of our tax consultancy services or declaration advice. The fee for tax returns, annual financial statements and financial accounting is a value fee based on the value of the matter, also considering the time spent. Please note that StBVV usually contains a range between minimum and maximum fees for certain values. Regularly medium fees are the highest fees charged.

For payroll accounting StBVV allows either a frame of fixed amounts or alternatively a time fee.

Appeals and applications are charged either with a value fee or according to time effort involved.

Client satisfaction is a very important issue for us. We structure fees for our services, such as accounting, annual financial statements, tax advice and business start-up advice, in a fair way and in a reasonable proportion to the effort involved.

Unverbindliches Steuerberatungsangebot anfordern

Unverbindliches Steuerberatungsangebot anfordern für ESt-Erklärung für Arbeitnehmer und/oder anderen Einkünften:

    Arbeitnehmereinkünfte


    Zuzug oder Wegzug aus Deutschland

    Besonderheiten:

    Abfindung, Prüfung geldwerter Vorteil Firmenwagen, Umzug, doppelter Haushalt, Weiter-/Ausbildung, Arbeitszimmer, Aufteilung Arbeitslohn, etc.

    Nebenberufliche Tätigkeiten:

    Gewerbe angemeldet?

    Umsatzsteuererklärung

    Vermietungseinkünfte

    Besonderheiten: erstmalige Vermietung

    Kapitaleinkünfte

    Depot im Ausland

    Besonderheiten: Verkauf Stockoptions im Ausland

    Renteneinkünfte

    Sonstige weitere Einkünfte

    Alexia Huber & Partner verpflichtet sich, Ihre Privatsphäre zu schützen. Aus diesem Grund benötigen wir von Ihnen die Zustimmung zur Kontaktaufnahme im Rahmen eines unverbindlichen Steuerberatungsangebots per E-Mail.*

    Datenschutz*

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    Unverbindliches Steuerberatungsangebot anfordern für Unternehmen oder Selbständige

      Rechtsform:


      Kleinunternehmer § 19 UStG (bis 22.000 € Jahresumsatz):
      JaNein

      Weisen Sie Umsatzsteuer in Ihren Ausgangsrechnungen aus?:
      JaNein

      Welche Dienstleistung wird gewünscht?

      Finanzbuchhaltung/Aufzeichnungen mit USt-Voranmeldung/ZM/BWA:


      Digital oderPendelordner/Belegversand

      Lohnbuchhaltung:






      EÜR und Steuererklärungen:

      oder Bilanz/Jahresabschluss und Steuererklärungen:

      Angaben zu weiteren Einkünften:

      Vermietung (Jahresmieteinnahmen warm):



      JA, ich erkläre mich mit der Zusendung eines Honorarangebots einverstanden.*

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      Unverbindliches Steuerberatungsangebot für ESt-Erklärung nur mit Arbeitnehmereinkünften anfordern

        Arbeitnehmereinkünfte

        Zuzug oder Wegzug aus Deutschland

        Besonderheiten:

        Abfindung, Prüfung geldwerter Vorteil Firmenwagen, Umzug, doppelter Haushalt, Weiter-/Ausbildung, Arbeitszimmer, Aufteilung Arbeitslohn, etc.

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          Income as an employee


          Relocation or Expatriation to/from Germany

          Specificities:

          Severance pay, examination countervailing benefit regarding company car, relocation, double household, costs for professional development/ further education

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            Income as an employee


            Relocation or Expatriation to/from Germany

            Specificities:

            Severance pay, examination countervailing benefit regarding company car, relocation, double household, further education/training, work room, distribution of income, etc.

            Secondary employment

            Any registered business?

            VAT declaration

            Rental income


            Specificities: First time rental

            Investment income


            Specificities: Sale stock options abroad

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            Further income

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              Small entrepreneur § 19 UStG (up to 22.000 € annual turnover):
              YesNo

              Do you show sales tax in your outgoing invoices?:
              YesNo

              Which service is desired?

              Financial accounting:

              Digital orPendulum file/document dispatch

              Payroll accounting:





              Surplus income statement and tax returns:

              or balance sheet/annual accounts and tax returns:

              Information on further income from:

              YES, I agree to the sending of a fee offer.*

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              Cost for tax consultancy may regularly be included in tax returns as business expenses or income-related expenses if they incurred in the determination of income or are related to business issues. This then has the effect that a part of the tax consultant's fee (up to 51.08%) is returned to you through the tax savings.

              Our Locations

              Steuerkanzlei München

              Alexia Huber & Partner
              Steuerberatungsgesellschaft mbB
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